17 jan. 2012

Ursäkta om jag tycker att jag är värd mer än en ormbuke.

Fick en gång höra att jag satte mig själv på en piedestal. Över alla andra för att jag inte rättade in mig i ledet och tog tag i skitgörat (som inte var mina arbetsuppgifter). Då tog jag illa vid mig. Men idag skulle jag bara ta det som en komplimang.

ALLA borde sätta sig på piedestaler! Högt där uppe. Alla borde sitta där uppe och tycka att dom är värda något. Varför ska man inte tycka att man är värd det bästa?! Så länge man inte trycker ner andra.  Och så länge man respekterar andra människor och visar solidaritet. Oavsett vad man gör eller vem man är så tycker jag att man ska höja upp sig själv.

Att stå där med mössan i handen med nedsänkt blick känns så 1800-tal. Det finns ingenting att be om ursäkt för. Upp på piedestalen och ta för dig!

1 kommentar: