15 dec. 2011

Vem spelar musik hemma hos er?


Hemma hos oss är det grannen. Hon spelar Trakslistan på högsta volym varje lördag. Och på vardagskvällarna blir det lite Tåström och Robyn ibland. Men mest är det dom populära radioplågorna. Vilket inte är mig emot. Jag törs knappt säga det men jag har fortfarande gratis varianten av Spotify. Tror faktiskt att det får bli julklappen till mig själv. Premium-varianten. Men kryss i taket så ska jag faktiskt på en liten konsert i morgon med Deportees. Kommer knappt ihåg när jag var på konsert senast. Det var nog Laleh för typ sex år sedan... eller så var det någon musikfestivalkonsert som jag blev medsläpad på. Jag gillar faktiskt musik men jag har det inte i mig att utforska musikvärlden. Jag tappar liksom intresset. Jag tröttnar och tycker att det tar för lång tid att sätta mig in i vad som är bra musik och inte. När jag växte upp var det "Mr Musik" som gällde. Perfekt, en gång i månaden kom det ett kassettband i brevlådan som man kunde lyssna på. Mer experimentell än så är jag inte. Min gitarrkurs som jag tog för ett tag sedan så glömde jag bort att gå sista lektionen. Det blir liksom halvhjärtat. Men jag ska nog ge gitarren en chans till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar