10 aug. 2012

Man unnar varandra egen tid



Själv med barnen i fyra dagar. Mannen är på fiskesemester. Får anstränga mig för att inte väcka den stora martyren i mig. Klaga för mycket.

Sanningen är att det faktiskt är lite skönt att vara själv med barnen. Man slipper stämma av allt med någon annan och bara köra sitt eget race. Bestämmer själv vad VI ska göra. Bestämma om TV:n ska vara på eller av. Om det ska vara fint eller stökigt. Hur jag ska lägga barnen. Vad vi ska äta. Vilka aktiviteter vi ska göra. (Kanske åka till någon kompis som har tillgång till pool *blink blink J*)

2 kommentarer:

  1. nu har jag ju inga ungar, än mindre tre(!) fast jag hoppas jag får tre en dag, i alla fall, så tror jag att det är sjukt viktigt att låta den andre göra sina egna grejer då och då. för förhållandet! När min mamma (som har tre barn) slutade amma varje unge, skickade min pappa iväg henne på en resa med en kompis. Tycker det är en sån himla härlig grej! kan tänka hur mycket hon njöt och längtade efter oss :) kanske nåt att föreslå för din karl?

    och ja, jag kan också förstå gillandet av att bestämma allt själv. bara göra liksom. hoppas ni får lite pool-bad och att kidsen håller sig på bästa humör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant väldigt viktigt. Det spelar ingen roll om man har barn eller inte. Ge varandra egen tid. Ta egen tid. På tal om bestämma allt själv så älskade jag känslan när jag flyttat hemifrån och kunde göra precis som jag ville. Bara känslan av att kunna lägga sig näck på vardagsrumsgolvet utan att någon brydde sig. Sedan behöver man ju inte göra det men bara att få känna den där friheten.

      Roligt det där med din mamma. Min barnmorska sa att hon fick en vecka om året. Sin egen vecka. Hon är lite äldre och då kallade det "husmorssemester". Hon är dock änka så det behövdes nog extra mycket för henne som fick dra hela lasset själv.

      Det blev inget poolbad ( vännen har åkt på festival ) men vi får bada ute tänkte dra snart.

      Kul att du följer bloggen trots att det är mycket barnsnack. Det faller sig rätt naturligt eftersom jag e mammaledig men orkar du hålla ut så kommer det då och då inlägg som INTE handlar om barn hi hi.

      Ha det gott

      Radera