6 aug. 2012

Ge den lilla gubben sparken.


Han kommer att vara där oavsett om du vill eller inte. Spelar ingen roll hur roligt jobb du än har. Han dyker alltid upp och förstör. För tänk vad skönt om du slapp honom. Då kunde du njuta av söndagskvällarna och sista semesterveckan.

Jag läste om en tjej som hade bestämt sig för att sluta ha jobbångest på söndagar. Hon och hennes kille bestämde sig bara sluta ha ångest för att det var jobb dagen efter. Smart. Varför ska man förstöra en hel dag med ångest som varken gör till eller från. Men det kanske inte funkar för alla. Men testa.

Annars kan du ju bli kompis med honom. Nästa gång han dyker upp säg:

 - Hej kompis jag vet att du är där. Men jag kommer inte lyssna på dig. Jag vet att du sitter på nästan allas axel och jävlas. Men när jag väl är i gång är det inte så illa. Du är obefogad. Du är faktiskt inte på riktigt. Bara inbillad. Jag tänker inte vara orolig i onödan och att få ångest över att återvända till arbetet är helt normalt. Men nu tänker jag njuta av min lediga dag. 

En annan bra grej för att komma i jobbstämning när du väl är på jobbet höj volymen och spela Dolly Partons "9 to 5". Då känner du dig inte ensam. Dolly is the shit.

Rock on!

2 kommentarer:

  1. Eller monty pythons "always look on the bright side of life"
    kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha ja den är oxå bra den ska jag testa :-)

    SvaraRadera