1 aug. 2012

Enad front


God morgon!

Barnen är uppe så sent nu på sommaren. Vi har släppt på alla tider. Jag är själv en morgonmänniska i grunden. Eller, jag är i alla fall INGEN nattmänniska. Min hjärna kopplar ur sent på kvällen. Kanske är jag en mitt-på-dagen människa... Hmm. Hursomhelst så blev det för sent igår för att göra ett inlägg. Blev för trött. Så här står jag nu. Klockan är efter åtta och hela huset sover. Jag får lite ME-TIME. Härligt.

Egentligen borde man ställa klockan och gå upp tidigt innan alla andra och få guldtimmen på morgonen. Men då måste jag ju gå och lägga mig i tid och skippa sista scrubsavsnittet på TV.

Man säger till barnen att nu måste ni gå och lägga er. MEN så klarar man inte av att göra det själv fast man är jättetrött. Det är som om det finns något motstridigt inom en i att gå och sova. Fast jag är jättetrött så går jag inte och lägger mig. Varför?! Kanske är det för att man tror att man ska hinna göra något när barnen har gått och lagt sig. Men hur ofta gör man det? Man hamnar framför TV:n i någon timme med halvöppna ögon.

Ibland önskar jag att jag var en nattmänniska. Det verkar så mysigt att kunna sitta uppe sent och pula med sitt eget. Fast om man då är dödligt trött på morgonen så verkar ju det oxå jobbigt.

Well well Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar