4 jan. 2012

Så här får du din egentid som ingen kommer att ifrågasätta.


Det finns två saker som män gör då dom tar som sin "heliga tid".

- Det ena är att gå på toa. 
- Det andra är att kolla sporten. 

Då ska dom få sin tid. Och ingen ifrågasätter det. Toabesöket är intressant. Hur kan man sitta på toaletten en timme!? Jag förstår att man passar på att ta sin egentid läser en tidning eller två. Men finns det någon mer obehaglig plats att sitta på? För en kvinna är det mer att man gör sin "grej" sedan går man ut och fortsätter med vardagspusslet. När det gäller sporten, ja visst finns det kvinnor som är sportintresserade. Men jag generaliserar och väljer att titta på majoriteten.

Vill du oxå ha egen tid? Här får du hjälp. Skriv ut nedanstående skyltar. Ta en skön fåtölj eller sätt dig bekvämt i soffan. Häng en skylt kring halsen. Och ta din tid. Låt INGENTING störa. Har du tur så är till och med middagen färdig när din "fiktiva match" eller ditt "fiktiva toabesök" är färdig.

Lycka till!




5 kommentarer:

  1. Å jag som var helt säker på att jag visste vem Miss i är, men se pass... Så fel jag hade. Hursomhaver... Kan du inte lägga till bloggers gilla-knapp här på bloggen?!?

    SvaraRadera
  2. JA! jag hörde att en god vän till mig fått ett samtal då det antogs att hon var Miss i. Hon är dock en "Musa" till mig så helt fel var det inte :-)

    Bloggers gilla knapp... Hm Det ska jag kolla upp... trodde jag hade den i grått nertill.

    SvaraRadera
  3. Gå in på design. Välj redigera blogginlägg och där hittar du reaktioner som du klickar i!

    SvaraRadera
  4. Thanx! Kollar upp det... dock rasade det in massa jobb och störde min klämmdagstid morr...( dock roliga jobb) så får se om jag kan klura på det ikväll :-)

    SvaraRadera
  5. Fram för fler skyltar för alla kategorier.Just nu skulle jag önska att min vovve förstod när jag sa att matte har halsfluss och inte är så pigg på att gå ut på promenad. Kanske samma mottagningsgrad som små barn??/A

    SvaraRadera