22 dec. 2011

I år har jag gett 1631 kr till Gud...



... då måste jag väl få fina julklappar?! Eller hur var det nu igen? Var det tomten som var gud eller var det tvärt om? Traditioner och religioner. Ja, ibland är inte lätt att hålla reda på vad som är vad. Och vad tror man på egentligen? Spontant skulle jag säga att jag tror på mänskliga rättigheter och det "goda". Och Tomten, nja skulle väl inte säga att jag är stensäker på hans existens.

Jag är säkert som så många andra, en passiv supporter av Svenska Kyrkan. Dvs jag har inte gått ur men är inte så aktiv.  Jag tänker inte så mycket på kyrkoskatten. Men idag öppnade jag ett brev från skatteverket och fick det svart på vitt hur mycket jag betalar. Tja det går säkert till något gott.

I morgon är det i alla fall dan före doppar dan. Och det känns mysigt. Ska bli underbart att få vara med storfamiljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar