19 dec. 2011

Effektivt sätt att bli av med jobbiga telefonförsäljare...


Fy på mig. Jag nyttjar mina barn. Låter personen på andra sidan förstå att det inte är läge just nu att försöka sälja in ännu ett telefonabonemang. Men kan ibland inte låta bli. Det är så extremt effektivt.

För finns det något värre än att prata med någon och så håller dom sin skrikande bebis vid telefonen!? Innan jag skaffade barn trodde jag att folk var flippade i huvudet när jag råkade ut för att deras barn skrek i närheten av telefonen. Man blev ju skitstressad. Nu förstår jag att vissa bara använde tricket för slippa att prata. Eller för att jag skulle tycka synd om dom. Kanske använde dom det för jag skulle säga:  – Det låter som om du har fullt upp jag kan jobba över någon timme och lösa dina problem. 

Jag blev helt enkelt manipulerad att tycka synd om en småbarnsförälder. Men nu vet jag bättre. Nu lurar ingen mig igen. Istället är det jag som tar till detta lilla fultrix själv.

2 kommentarer:

  1. Det knepet är superbra!
    Skrämmer bort de flesta :)

    SvaraRadera
  2. Låter som du testat he he. Allt e tillåtet i krig och kärlek säger man ju :-)

    SvaraRadera