16 sep. 2011

Ska njuta som ett bortskämt barn.

 

Ikväll ska jag bo på lyxhotell med några tjejer. På schemat står dricka skumpa, bada bubbelpool, äta gott, spela spel och snacka skit natten lång. Och dagen efter kommer det bästa - hotellfrukosten! 

Som småbarnsmamma vill jag ju passa på att vara uppe hela natten och sedan ta en härlig sovmorgon. Men risken är stor att jag somnar redan innan middagen bakom mina "ögongurkor" och vaknar kl sex i vanlig ordning då kroppen är så inställd på det. 

Det jag gillar så mycket med hotell är att man blir så omhändertagen och slipper göra och tänka på allt själv. Hotellet gör det man annars gör 365 dagar om året. Dom dukar fram frukost, bäddar ens säng och städar efter en mm. Det är lite som att bli ett barn igen och få allt serverat.

Jag önskar dig en skön helg och hoppas att du kan unna dig något lyxigt. Tänk på att lyx kan vara att få sova i en säng utan sand och grus eller att dricka morgonjuicen i champagneglas.

2 kommentarer:

  1. Njut och sug i dig nuet utan att tänka på annat, det andra kommer ändå. Att låta själ och kropp befinna sig tillsammans i nuet är en bra grund för ett välbefinnande./A

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt det låter.
    Precis vad en,halvtrött, mamma behöver.
    Njut.
    / Hökis

    SvaraRadera