22 juni 2011

Mamma kan du stänga av lillasyster?



Tyvärr inte älskling, håll för öronen, svarade jag min treåring då vi satt i bilen och ettåringen tokskrek. Jag skulle gärna ha haft en "off-knapp" även igår när jag åkte med ettåringen i cykelvagnen. Hon skrek hela vägen hem från dagis. Alla som jag cyklade förbi glodde och undrade vad jag var för hemsk mor. Jag försökte skoja till det med två tanter jag cyklade förbi. Jag sa "här kommer ambulansen" men tanterna såg mer förskräckta ut än roade. Men mest av allt hade jag nog velat ha en off-knapp de tre första kolikmånaderna. Och - JA- jag har testat napp men den är inte så effektiv som man skulle önska.

1 kommentar:

  1. hahaha, detta skrikande som tyckes vara helt oförklarligt, nåja jag tyckte ambulansen var bäst! förresten borde inte gammeltanter ha dålig hörsel:-)

    SvaraRadera