4 mars 2011

Mat och Art


Hade en härlig lunch (semla) förra veckan med en fantastiskt duktig guldsmed (och vän). Hon är en skön norrländsk tjej med båda fötterna i skogen. När hon var som mest eftersökt av guldsmedsbutikerna på Östermalm så var hon själv ute o jagade älg. Hon struntade fullständigt i alla jobberbjudanden som haglade över henne. Det enda hagel hon vill veta av var hagelbössan. Ja, varför inte, en älg kan ju vara både mat och art. Två flugor i en smäll liksom. Och så visade hon en ny ring hon designat som var som en fjällvärld (inspiration från jakten i fjällen). Helt fantastiskt fin. Samtidigt beställde jag ett par gröna (favvofärg) örhängen, vet inte hur dom kommer se ut men är övertygad om att jag kommer att tokgilla dom. Har sett stenarna hon valt ut och dom är superfina.

Det enda JAG jagar i dagsläget är underleverantörer och barn som vill bli jagade. I helgen ska jag försöka jobba ikapp så jag slipper bli jagad på måndag. Har en del att ta igen efter jag varit sjuk. Hoppas din helg blir fylld av -eller fri från- jakt beroende på vad du gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar